Financiële stukken

Jaarverslag 2017

Doelstelling

De Stichting heeft ten doel het conserven, moderniseren, verduurzamen en restaureren en beheren van monumentale en/of karakteristieke panden zodat deze behouden blijven voor de toekomst en toegankelijk worden voor publieke rondleidingen en dienen als karakteristiek object in de openbare ruimte, alsmede aanvaarden van erfstellingen onder het voorrecht van boedelbeschrijving en voorts al hetgeen in de ruimste zin met een en ander verband houdt, daartoe behoort en/of daartoe bevorderlijk kan zijn.

Beleidsplan

Als startende Stichting heeft de Stichting een project gevonden in Dordrecht. In overleg met de eigenaar gaat de Stichting hier ervaring op doen voor toekomstige mogelijkheden.

Project Poortgebouw "Hof de Vriendschap", Toulonselaan 38, 3312 EV Te Dordrecht.

Werkzaamheden 2017

Al vrij snel na de oprichting werd gestart met het strippen van het pand. Als eerste werd de zolder gestript.

De piepschuimisolatie werd verwijderd, alsmede de vele houten afwerkingen. Daarvoor in de plaats werden nieuwe isolatie platen aangebracht. Ook werden er twee dakramen geplaatst.

Ook werd de oude keuken op de eerste verdieping verwijderd, zo ook de oude gaskachels.

Het hele pand werd voorzien van dubbele beglazing.

Er werd een nieuw ventilatiesysteem aangebracht. Een nieuw Verwarmingssysteem en nieuwe elektrische bedradingen. Ook werden isoleren platen aangebracht op de muren.

Het jaar 2017 werd afgesloten met een positief saldo van E 1.091,69

Werkzaamheden 2018

Begonnen is met de inrichting op de 1e verdieping. De kamer, zijkamer, de keuken en het toilet en de overloop.

Het plafond, de muren en de deuren werden geverfd. De vloeren werden voorzien van een nieuwe onderlaag en een eiken vloer. Ook werden nieuwe verlichtingsarmaturen aangebracht. Er werd ook een nieuwe keuken geïnstalleerd. Zo ook een nieuw toilet. Om de radiatoren werden radiatoren schermen gemaakt.

Gestart werd met de aanschaf van de badkamer op de zolder. Te weten, ligbad toilet, wastafels, kranen e.d. Het streven is om de zolder de loop van 2019 af te maken.

Het jaar 2018 werd afgesloten met een positief saldo van E 2,61

activiteit/bedrag (samenvatting)

Oprichtingskosten       0,00

Verbouwingskosten   -6036,89

Huur opbrengsten      5600,00

Bankkosten                 388,77

Schenking                   0,00

Administratiekosten    -55,00 I

Inrichtingskosten          0,00

Reis-en verblijfkosten  105,73

Jaarverslag 2019

Werkzaamheden 2019

De eerste verdieping is nagenoeg afgerond. De woonkamer, de hal en het toilet zijn gereed.

De zijkamer is voorzien van een parketvloer. Zo ook in de kast van de zijkamer ligt de parketvloer en de muren daarin zijn geverfd.

Op de zolder en de zijkamer zijn de muren voorzien van isolatiemateriaal/ gipsplaten e.d. en deze zijn gestukt en geverfd. Ook is de isolatie van de zolder afgemaakt, zodat de hele zolder geïsoleerd is. Tevens is een nieuw raamwerk/dubbelglas aangebracht. Er is nieuw elektra aangebracht en aangesloten.

Op de zolder is de badkamer gerealiseerd met een douche, een ligbad en toilet. Ook zijn de wastafels/spiegels en badkamerkastjes opgehangen.

Op de zolder en de zijkamer van de zolder is parketvloer aangelegd. Twee tuimelramen zijn voorzien van rolgordijnen.

De trap van de eerste verdieping naar de zolder is bekleed en de muren zijn geverfd.

Streven is om de trap van de begane grond naar de eerste verdieping aan te pakken.

Daarna zullen tekeningen en plannen gemaakt worden om de begane grond te gaan verbouwen.

Ook staat er een nieuw dak op de rol om te vervangen. Daarvoor moet nog een offerte worden aangevraagd.

Het jaar 2019 werd afgesloten met een positief saldo van E 327,86

Jaarverslag 2020

Werkzaamheden 2020

Nadat de eerste verdieping en de zolder zijn afgerond , is men verder gegaan met de begane grond.

De trap van de begane grond naar de eerste verdieping is opnieuw geverfd en de muren daarvan zijn gestukt met een logo.

Ook is een glazendeur geplaatst op de begane grond naar de trap toe.

In de hal beneden is het kozijn verplaatst naar verder in de hal.

De gehele riolering op de begane grond is vervangen. Zo ook het elektragedeelte van de keuken/

badkamer en toilet is vernieuwd.

De badkamer op de begane grond is helemaal gerenoveerd. Een nieuwe douche gedeelte is geplaatst en een nieuwe toilet.

De keuken is ook afgerond. De muren zijn gestukt met aan de onderkant tegels.

Er is beneden een nieuwe keukenblok geplaatst met een vaatwasser, vries/ijskast, kookgedeelte met een afzuigkap.

De keuken is volledig ingericht met de nodige keukenbenodigdheden zoals borden, glazen, pannen e.d.

In de grote kast beneden is het was gedeelte met daarin een wasmachine en een droger.

Het jaar wordt afgesloten met een positief saldo van E 818,59

verslag 2021

jaarverslag 2022

Werkzaamheden 2022

-De begane grond is inmiddels geïsoleerd.

-In de voorkamer zijn de wanden geïsoleerd/ gipsplaten geplaatst en gesausd.

-Het plafond is gerenoveerd en behandeld.

-In de badkamer is het framewerk gedaan , nu wachten op de loodgieter.

-In de gang beneden is de vloer geïsoleerd.

-Ook is beneden de elektrische bedrading vernieuwd.

Het jaar werd afgesloten met een positief saldo van E 1.205,12

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin